زهرا کوچولوزهرا کوچولو، تا این لحظه: 13 سال و 10 ماه و 23 روز سن داره

زهرا کوچولو و باباش

سلام دوستانی که به وبلاگ من سر میزنند لطفاً کامنت بگزارید

چيزي به نام ادب غريبهايي به نام فرهنگ

1389/11/24 16:36
نویسنده : بابای زهرا
943 بازدید
اشتراک گذاری

 نويسنده باباي نسي

 

سلام دوستان

وقتی فعالیت فرهنگی ام را در بلاگفا شروع کردم سرویس بلاگفا تنها چند صد کاربر داشت و به شدت در حال افزایش کاربر بود.آن زمان _ درست دی 83 _ سیستم نظردهی وبلاگها بصورت پیش فرش فعال بود به نحوی که بعد از ارسال پست، خوانندگان می توانستند با وارد کردن نام و نظر خود مبادرت به ارسال نظر کنند. بعد از گذشت سالیان زیاد و بعد از شایعه ی هک این سرویس بلاگر جناب شیرازی _ مدیریت بلاگفا _ تصمیم گرفتند در این مسئله تجدید نظر کنند بنابر این دو تغییر عمده پیش آمد ابتدا پیش فرض به " نظرات پس از تایید نمایش داده شوند" تغییر یافت  و دوم ارسال نظر تنها با وارد کردن کد امنیتی امکان پذیر بود.این اقدام هر چند به کام بعضی خوش نیامد اما اقدامی بود بسیار شایسته.

چند هفته پیش  با این سرویس بلاگ آشنا شدم و تصمیم گرفتم خاطرات دختر گلم را در آن بنویسم تا از یاد نرود. بعد از ایجاد بلاگ متوجه شدم تمام سورس های این وبلاگ همان سورس بلاگفاست یعنی مثلا شما می توانید قالب های بلاگفا را در بلاگتان استفاده کنید. نکته جالب آنکه نظر خواهی برای پست هایش فعال بود یعنی بدون تایید نمایش داده میشدند.

با خودم فکر کردم این بلاگ متعلق به بچه ها و والدین است بعید است نظرهایی ارسال شود که حاوی توهین یا مطالب توهین آمیز باشد. تا آنکه چند روز پیش نظری در پست " امروز" دریافت کردم که چندان شایسته والدین نبود . جواب گفتم . بعدا دوستان عزیزم اظهار داشتند که نظرهایی با همین مضمون دریافت کرده اند.فهمیدم موضوع به آن حسن نیتی که گمان می کردم نیست.

تا اینکه ساعتی پیش در نظرهای پست " پیشنهاد " بلاگ " زهرا کوچولو و باباش " نظری بسیار زننده دیدم و بسیار ناراحت شدم. و تصمیم به ارسال این پست گرفتم.

به نظر می رسد برای حل این مشکل دو راه کار بتوان ارائه داد که راه کار اول رویش به مدیران نی نی وبلاگ است و راه کار دوم مربوط به ما کاربران.

ابتدا به مدیران پیشهاد می شود پیش فرض را با نمایش پس از تایید تغییر دهند تا دوستانی که با مدیرت وبلاگ آشنایی چندانی ندارند با مشکل مواجه نشوند

دوم : هنگام ارسال پست و یا بعدا از طریق ویرایش پست های قبلی میتوان نظرخواهی را به " نظرات پس از تایید نمایش داده شوند" با کلیک روی "نظرخواهی برای این پست فعال باشد" _زیر همین محیطی که در آن مشغول نوشتن هستم _ تغییر داد یعنی بعد از کلیک روی آن یک کشو باز می شود و شما گزینه آخر را انتخاب کنید.

با این کار بعد از اینکه خواننده ارسال نظر کرد تا زمانی که شما آنرا در بخش "نظرات تایید نشده" در پنل مدیریتتان تایید نکنید در بخش نظرات نمایش داده نمی شوند.

موفق و پیروز باشید.

 

نويسنده  باباي نسي

  • حتما سر بزنيد  http://nasi.niniweblog.com/post16.php

        باسلام به دوستان خوبم اول تشكر داشتم از همه شما و كامنتهاتون و دوم درباره ناشناس  فكر نكنم هميشه پاك كردن صورت مسله كمك كنه  و بايد تفاوت انسانها و خانواه ها از يك جا معلوم بشه .چون كودكان همگي معصوم به دنيا مياييند و اين ما {پدرومادرها}هستيم كه با رفتار و عقاييدمون اونها را تربيت ميكنيم .حالا دوست ناشناس خصوصي ادرس بده بيشتر با هم اشنا بشيم.شايد بتونييم به همديگر كمك كنيم







پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)