زهرا کوچولوزهرا کوچولو، تا این لحظه: 13 سال و 10 ماه و 18 روز سن داره

زهرا کوچولو و باباش

سلام دوستانی که به وبلاگ من سر میزنند لطفاً کامنت بگزارید

عید فطر مبارک

1390/6/8 16:35
نویسنده : بابای زهرا
1,605 بازدید
اشتراک گذاری
عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت

ا[b]لهی![/B] به پاس یک ماه برخورداری از نعمت‏های “ویژه ‏ات” که مخصوص «ماه مبارک رمضان» است چشم ما را هرچه زودتر به نعمت “نهایی ات”
[b] ظهور حضرت موعود عجل‌الله‌ فرجه
[/B]

روشن فرما!

* عیدتون مبارک *


[تصویر: mrvq0uqnz2ouxbs3ga7o.jpg]

ماه مبارک رمضان با همه برکات و فضایل روز به پایان است و عیدی بزرگ را در پیش داریم که آن روز نیز به تنهایی دارای ارزشها و خیرات بسیاری بوده و برای مؤمنان نویدبخش ساعاتی سرشر از معنویت برای دستیابی به برکات بسیار دنیوی و اخروی است.
عید فطر از جمله ایام پر خیر و برکتی است که فضایل بسیاری برای آن ذکر شده و به منظور بهره مندی هرچه بهتر و بیشتر از برکات این روز، اعمالی آمده است.
اعمال شب عید

۱- در هنگام غروب آفتاب غسل شود.
۲- آن شب به نماز، دعا، استغفار، درخواست از حق تعالى و بیتوته در مسجد احیا گردد.
۳- بعد از نماز مغرب و عشاء، نماز صبح و نمازعید فطر ذکر؛” الله اکبر الله اکبر، لا اله الا الله و الله اکبر الله اکبر و لله الحمد الحمد لله على ما هدانا و له الشکر على ما اولانا ” گفته شود.
۴- بعد از نماز مغرب و نافله آن، دست ها را به سوى آسمان بلند کرده و بگوید:” یا ذاالمن و الطول یا ذاالجود یا مصطفی محمد و ناصره صل على محمد و آل محمد و اغفرلی کل ذنب احصیته وهو عندک فی کتاب مبین.” پس به سجده برود و صد مرتبه در سجده بگوید: ” اتوب الى الله ” پس هر حاجت که دارد از حق تعالى بخواهد که ان شاء الله تعالى بر آورده خواهد شد.
۵- زیارت امام حسین (ع) که فضیلت ‏بسیار دارد.
۶- ده مرتبه ذکر” یا دائم الفضل علی البریة یا باسط الیدین بالعطیة یا صاحب المواهب السنیة صل علی محمد و آله خیرالوری سجیة واغفرلنا یا ذاالعلی فی هذه العشیة.” که از اعمال شب جمعه است، گفته شود.
۷- ده رکعت نماز که در شب آخر ماه رمضان اقامه می شود که به صورت پنج نماز دو رکعتی ، درهر رکعت بعد از حمد، سوره توحید ده بارخوانده شود. و در رکوع و سجود ده مرتبه ذکر” سبحان الله والحمدلله ولا اله الاالله والله اکبر” گفته شود. پس از نمازهزارمرتبه استغفار کند و بعد از آن سر به سجده گذارد و بگوید:” یا حی یا قیوم یا ذاالجلال و الاکرام یا رحمان الدنیا والاخرة و رحیمهما یا ارحم الراحمین یا اله الاولین والآخرین اغفرلنا ذنوبنا و تقبل منا صلواتنا و صیامنا و قیامنا.”
۸- بعد از نماز مغرب و نافله آن دو رکعت نماز بجا آورد، در رکعت اول بعد از حمد هزار مرتبه توحید و در رکعت دوم بعد از حمد، یک مرتبه توحید بخواند. بعد از سلام سر به سجده بگذارد و صد مرتبه ذکر” اتوب الى الله ” گفته شود. پس از آن بگوید: ” یا ذاالمن والجود یا ذاالمن والطول یا مصطفی محمد صلى الله علیه وآله صل على محمد وآله و افعل بی کذا و کذا و به جاى کذا حاجات خود را بطلبد .
۹- چهارده رکعت نماز اقامه کند. بعد از هر دو رکعت سلام دهد و در هر رکعت بعد از حمد، یک بار آیةالکرسی و سه مرتبه توحید خوانده شود. براى هر رکعت، ثواب عبادت چهل سال وعبادت هر که در آن ماه روزه گرفته و نماز خوانده اعطاء می شود.
اعمال روزعید

۱- بعد از نماز صبح و نمازعید آن تکبیراتى را که در شب عید ذکر شد، گفته شود.
۲- پرداخت زکات فطره پیش از نمازعید.
۳- انجام غسل روزعید. که زمان آن بعد از طلوع فج[تصویر: 6666.jpg]ر تا زمان به جا آوردن نمازعید است. در هنگام غسل بگو: ” اللهم ایمانا بک وتصدیقا بکتابک واتباع سنة نبیک محمد صلى الله علیه وآله.” و پس ازغسل بگو:” اللهم اجعله کفارة لذنوبی وطهر دینی اللهم اذهب عنی الدنس.”
۴- برای اقامه نمازعید لباس نیکو پوشیده و ازعطر استفاده نمایید.
۵- پیش از نماز عید، در اول روز افطار کنى. بهتر آن است که به خرما یا به شیرینى باشد. و
۶- اقامه نماز عید.
۷- زیارت امام حسین (ع).
۸- دعاى ندبه خوانده شود.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

مامان پریا
8 شهریور 90 19:39
نماز و روزه هاتون قبول عیدتون مبارک
مامان زهرا نازنازی
8 شهریور 90 21:13
عیدتون مبارک
مامان علي
8 شهریور 90 21:22
گلخنده شوال به ناهيد مبارك ابروي خوش ماه به خورشيد مبارك آمد خبر از عرش،وداع رمضان است عيد است به ياران خبر عيد مبارك
ثمين
9 شهریور 90 0:10
سلام بر شما. عيدتو مبارك.التماس دعا
مامان علي
9 شهریور 90 0:39
گلخنده شوال به ناهيد مبارك ابروي خوش ماه به خورشيد مبارك آمد خبر از عرش ، وداع رمضان است عيد است به ياران خبر عيد مبارك
مامان احسان
9 شهریور 90 20:49
عیدتون مبارک