زهرا کوچولوزهرا کوچولو، تا این لحظه: 13 سال و 9 ماه و 30 روز سن داره

زهرا کوچولو و باباش

سلام دوستانی که به وبلاگ من سر میزنند لطفاً کامنت بگزارید

چگونه زن وشوهر صمیمی باشیم

1390/1/18 6:38
نویسنده : بابای زهرا
2,913 بازدید
اشتراک گذاری

سلام.امیدوارم که با شروع سال جدید به هر خاسته و ارزو ی جدید و قدیمیتان برسید .بیایید بخاطر فرزندانمان زن و شوهر..............

 


بسیاری از زوجهای جوان به دلیل عدم آگاهی از نحوه صحیح برخورد با مسائل عاطفی و زناشویی بین همسران، دچار مشکلاتی میشوند که گاه این مشکلات به بحرانهای عظیم خانوادگی تبدیل میگردند. دوست داشتن و عاشق یکدیگر بودن لزوما موجب سازگاری افراد نمیشود. برای داشتن یک رابطه سالم و رضایتبخش، گفتوگو لازم است. زوجها نباید نسبت به این مساله بیاهمیت باشند؛ چرا که با حرف زدن بسیاری از مشکلات و سوءتفاهمها برطرف میشود. داشتن یک رابطه شاد و خوب کار سختی نیست. کلید موفقیت در روابط زناشویی بیان عواطف و احساسات واقعی و شفاف خود و بر زبان آوردن آنهاست. البته پیش از بیان احساسات باید خودمان از وجود آنها آگاه باشیم تا بتوانیم درباره آنها فکر کنیم. بیشتر زوجها فکر میکنند که همیشه با هم در تماسند؛ اما واقعا چقدر زمان صرف عمیقتر کردن درکتان از طرف مقابل میکنید؟ داشتن مهارتهای ارتباطی قوی یکی از عوامل موثر در کنار هم ماندن زوجهاست.
ارزش آرامش بسیار بیشتر از آن است که مردم فکرش را میکنند و متاسفانه در بیشتر زندگیها آرامش وجود ندارد. آشفتگی و هرج و مرج درست در نقطه مقابل آرامش است. کسانی که وارد زندگی مشترک شدهاند، بهتر میتوانند این موضوع را درک کنند. رسیدن به آرامش و احساس خوشبختی چیزی است که در تمام ازدواجها در اولویت قرار دارد و اگر از اهمیت آن کاسته شود، پس از مدتی زن و شوهر احساس ناامیدی خواهند کرد. مسلما در روابط زناشویی مهمترین مساله رابطه با یکدیگر است. اهمیت دادن به حساسیتها و نیازهای همسرتان و تلاش برای خوشحال کردن او، به استحکام و ثبات روابط شما کمک میکند.
برای رضایتمندی بیشتر در زندگی مشترک بهتر است نکات زیر را بخوانید:
هرگز از چیزهایی که ندارید، بیش از حد شکایت نکنید
مردم دو دستهاند: دسته اول همیشه شکایت میکنند (حتی از چیزهای نسبتا خوبی که دارند) و دسته دوم کسانی هستند که از کوچکترین و جزئیترین چیزها نیز استفاده میکنند تا خوشحالتر و خوشبختتر باشند. شما باید سعی کنید جزء دسته دوم باشید. مسلما کسی که نگرشاش به زندگی اینگونه باشد، میتواند همیشه همسرش را شیفته خود نگاه دارد.
به او بگویید که او بهترین زن یا مرد در تمام دنیاست
همسر شما ممکن است خیلی ثروتمند، تحصیلکرده و موفق نباشد، اما یک ویژگی مهم دارد و آن اینکه توانسته شما را مشتاق خودش کند. او تمام تلاشش را میکند که در هر حالتی شما را حمایت نماید. اگر همسرتان با شکست و عدم موفقیت در کاری روبهرو شد و دچار ناراحتی و افسردگی گردید، به او بگویید که شما بیش از آنچه توقعش را داشتهاید، دریافت کردهاید و برای تمام تلاشهایش ارزش قائلید. این کار باعث خوشحالی او خواهد شد.
تعریف کردن از همسر خود را فراموش نکنید
گاهی اوقات همسرتان آنچنان درگیر زندگی میشود که از ظاهر خود غافل شده و کمتر از قبل به آراستگی خود اهمیت میدهد؛ زیرا با تمام مسوولیتهایی که بر عهده دارد، فرصت پرداختن به ظاهر خود را نمییابد. اگر در چنین مواقعی از ظاهر او ایراد نگیرید و در عوض از او بیشتر از قبل تعریف کنید و به او بفهمانید که با گذشت زمان و بالا رفتن سن و سال زیباتر و جذابتر شده است، باعث خوشحالی بسیار زیاد او خواهید شد و این خوشحالی به شما نیز سرایت خواهد کرد.
به او اجازه دهید تا لذت بیشتری از زندگی ببرد
همه ما انسانها نیاز داریم که روابط دوستانهمان را با دوستان قدیمی خود حفظ کنیم. اگر همسرتان اوقاتی را با دوستانش سپری کرد، به او سخت نگیرید. هر کسی نیاز دارد ساعاتی را فقط به خودش بپردازد. اگر تمام ذهن و انرژی خود را صرف مشغلههای زندگی کنیم، لذتی از زندگی نخواهیم برد. داشتن کمی تنوع و تفریح به ما انرژی بیشتری برای انجام مسوولیت و مقابله با مشکلات میدهد.
هرگز از گفتن دوستت دارم به همسرتان خسته نشوید
همسر شما بیشتر اوقاتش را صرف مهیا کردن امکانات لازم برای آسایش خانوادهاش میکند. و در مقابل انتظار عشق و محبت از جانب شما دارد. هرگز از گفتن دوستت دارم به او غافل نشوید و او را از شنیدن این جمله بسیار ساده محروم نکنید.
به خودتان توجه کنید
مراقبت از جسم و سلامتی خود، مراقبت از پوست و مو و زیباییتان را فراموش نکنید. با این کار علاقه او کمرنگ نخواهد شد؛ برعکس توجهش به شما بیشتر شده و اینکار او را خوشحالتر و راضیتر میکند.
بردبار و صبور باشید
وقتی به تنهایی حرکت میکنید، هر کجا بخواهید قدم میگذارید؛ ولی هنگامی که با کس دیگری هستید، قدمهای شما باید با او هماهنگ باشد. در طول مسیر، تجربه کسب خواهید کرد و میآموزید که چگونه با یکدیگر حرکت کنید. ازدواج یعنی ایجاد هماهنگی جسمی و روحی بین زن و شوهر. برای موفق شدن و رسیدن به این هماهنگی باید صبور و بردبار باشید. برای حل و فصل بسیاری از مسائل و مشکلات نیاز به زمان است.
به تفاوتهای یکدیگر احترام بگذارید
تفاوتهای افراد باعث جذب آنان به یکدیگر میشود. با افزایش درک و آگاهی میتوان به تفاوتها احترام گذاشت. وقتی که زوجها تفاوتهای یکدیگر را بپذیرند و سعی در تغییر یکدیگر نداشته باشند، شباهتها و همانندیهای بسیاری را نیز در یکدیگر پیدا میکنند. گرچه هر کدام از ما منحصر به فرد هستیم، ولی در بیشتر جنبهها به هم شباهت داریم. شریک زندگی شما ترکیبی از تفاوتها و تشابهات مکمل است. زن و شوهرهایی که واقعا به هم عشق میورزند، مفهوم این ترکیب را بسیار خوب میدانند. بسیاری از زن و شوهرها دوست دارند همسرشان را تغییر دهند و خصوصیات و رفتار او را همانند ایدهآل خود بسازند. انسان با تغییر اساسی رفتار و باورهایش صرفا برای ایجاد یک رابطه خوب با طرف مقابلش به تعادل نمیرسد و بالاخره این عدم تعادل در مواردی خود را نشان میدهد و در زندگی زناشویی تاثیر خود را خواهد گذاشت.
از وابستگی به همسر خود و کنترل او بپرهیزید
گاهی ما خود را بیش از حد گرفتار و یا نگران مشکل دیگران میکنیم و در مورد آنها دچار وسواس میشویم. درگیر شدن بیش از حد با مسائل دیگران میتواند ما و اطرافیانمان را آشفته کند. اگر تمام نیروی خود را صرف مردم و حل مشکلات آنها کنید، برای حل مشکلات خود وقتی نخواهید داشت. اما وابستگی انواع مختلفی دارد. وابستگی شما به همسرتان باعث میشود تا بخواهید زندگی را تحت تسلط خود درآورید. و به این ترتیب زندگی را از روال طبیعی خارج میکنید. وقتی میخواهید بر همسرتان مسلط شوید، در واقع خود را تحت سلطه او در میآورید و با این کار افکار و احساسات و آزادی عمل خود را فدای رفتارتان میکنید و ارادهتان را هم از دست میدهید. به این ترتیب خودتان بیشتر تحت تسلط در میآیید. هر چه بیشتر همسرتان را کنترل کنید، او بیشتر اصرار میکند کاری را که دوست دارد انجام دهد. طبیعی است که او در برابر تلاشهای شما برای تغییر و تحت کنترل در آوردن ایستادگی کند. مشکل افراد وابسته این است که خود را دست کم میگیرند و به خود توجهی ندارند. آنها نسبت به خود احساس خوبی نداشته و خود را دوست ندارند؛ به همین علت به خود فرصت نمیدهند که به خود و اهدافشان برسند، زیرا فکر میکنند استحقاق آنها را ندارند.
از مقایسه کردن یکدیگر بپرهیزید
مطلقا همسرتان را با دیگران مقایسه نکنید. اگر در صدد بهبود اوضاع خود هستید، همسرتان را تشویق کنید و به او دلگرمی بدهید. انتقاد، دشمن صمیمیت است. به جای مقایسه کردن و انتقاد از او، از هر کار کوچکش تشکر و قدردانی کنید تا او نیز به شما عشق بورزد. تواناییهای همسر خود را تایید کنید و به او بگویید که شایستهترین همسر دنیاست.
مثبت باشید تا رابطهتان انرژی بیشتری بگیرد
برای چیزهای خوب زندگیتان شکرگزار باشید. هر روز نقاط مثبت و ویژگیهای خوب همسرتان را به خودتان یادآوری کنید و به خاطر بیاورید که اولین بار چه ویژگی همسرتان شما را به او جذب کرد. به ویژگیهای مثبت خود نیز فکر کرده و سعی کنید آنها را تقویت کنید. اگر واقعا درصدد بهبود شرایط زندگی زناشویی خودتان هستید، بهترین کار شناسایی عوامل مخرب در زندگی است. گاهی اوقات این عوامل آنقدر دور از ذهن نیستند، ولی کمتر به آنها توجه میشود. عدم گفتگو در اثر کمبود وقت و یا بیتوجهی زن و مرد نسبت به هم، از عوامل مخرب زندگی است. گاهی اوقات گفتوگو صورت میگیرد، ولی هیچ یک از طرفین به حرفهای یکدیگر گوش نمیدهند.
برنامه نداشتن برای آینده
وقتی که خانوادهای تشکیل میشود، به آن معنا نیست که زندگی بدون در نظر گرفتن آینده فقط سپری شود. زن و شوهر باید به اتفاق آینده را بسازند و در مورد آن و برنامههایی که برای آینده در نظر دارند، با هم حرف بزنند. بیبرنامه بودن و عدم آیندهنگری باعث میشود که بعد از گذشت مدتی شور و شوق زندگی از بین برود.
شک و بدگمانیهای افراطی
از سین جیم کردن و حساسیت نشان دادن در مورد همسرتان بپرهیزید. زندگی مشترک بر پایه اعتماد بنا شده است. شک و بدگمانیهای بیش از اندازه، همسرتان را به ستوه میآورد و ممکن است او را به همان سمتی که میترسید سوق دهد.
بیتوجهی به ظاهر
بعد از ازدواج هیچگاه از ظاهر خود غافل نشوید. از ژولیدگی و نامرتب بودن و گاه عدم رعایت مسائل بهداشتی پرهیز کنید. با رسیدگی به ظاهر خود به همسرتان نشان دهید که او چقدر برایتان مهم است و همیشه میخواهید در کنارش خوب و زیبا باشید.
خود را غرق کار نکنید
هیچگاه خود را آنقدر غرق کار و وقت گذراندن با دوستان و اطرافیان تان نکنید که از خانواده خود غافل شوید. کار کردن زیاد و دیرتر به خانه برگشتن باعث ایجاد سردی در روابط زناشویی میشود.
عدم مشورت با افراد کاردان و متخصص
اگر قادر به حل مساله و مشکلی در زندگی مشترک خود نیستید، بهتر است با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید و از آنها راهنمایی بخواهید؛ به این ترتیب شانس موفقیت شما بیشتر خواهد شد.
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

عمه جون
4 اردیبهشت 90 13:59
سلام
خیلی خوب بود استفاده کردم.
دستتون درد نکنه


سلام.خوشحال شدم از اینکه از مطلب استفاده کردید و هم از اینکه به ما سر زدید