زهرا کوچولوزهرا کوچولو، تا این لحظه: 13 سال و 8 ماه و 21 روز سن داره

زهرا کوچولو و باباش

سلام دوستانی که به وبلاگ من سر میزنند لطفاً کامنت بگزارید

پوست کودک و......

1391/10/17 1:05
نویسنده : بابای زهرا
3,307 بازدید
اشتراک گذاری

 پوست کودکان بسیار لطیف تر و آسیب پذیرتر از پوست افراد بزرگسال است. لذا بیشتر باید مراقب بود تا دچار مشکلی نشوند. در این مطلب درباره حفظ سلامت پوست کودکان زیر 3 سال برای شما توصیه هایی داریم.

الباقی در ادامه مطالب

 پوست کودکان بسیار لطیف تر و آسیب پذیرتر از پوست افراد بزرگسال است. لذا بیشتر باید مراقب بود تا دچار مشکلی نشوند. در این مطلب درباره حفظ سلامت پوست کودکان زیر 3 سال برای شما توصیه هایی داریم.

 

 

پوست کودک

 

1- هنگام شستشوی بدن کودکان نوپا حتما از صابون بچه بدون عطر استفاده کنید. استفاده از صابون های معمولی برای کودکان نوپا مجاز نیست.

 

2- در این گروه سنی از کودکان، معمولا به علت استفاده از پوشک، خشکی پوست دیده می شود. برای جلوگیری از بروز خشکی و بثورات پوست بعد از شستن کودکان از یک کرم مرطوب کننده که پزشک داده است، استفاده کنید. خشکی پوست در کودکان بسیاری از مشکلات از جمله سوزش و خارش و حتی عفونت های پوستی را به دنبال دارد.

 

3- برای این گروه از کودکان با مجوز پزشک متخصص می توانید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. ولی استفاده از کرم ضد آفتاب برای کودکان زیر شش ماه ممنوع است.

 

اگر کودک شما مستعد ابتلا به ناراحتی های پوستی و یا حساسیت می باشد، ‍ به پزشک متخصص کودک بگویید تا کرم مخصوص ضد آفتاب را تجویز کند .

 

4- اگر مدت زیادی در بیرون از منزل هستید، کرم ضد آفتاب را برای کودکان هر دو ساعت یک بار تجدید کنید (دوباره بمالید)، حتی اگر روزی ابری را سپری می کنید. تابش اشعه از پشت ابر نیز همان ضرر تابش مستقیم را دارد .

بین انگشت ها، زیر ناخن ها، زیر بغل ها ، کف دست ها و مچ دست ها و پشت گوش های کودکتان را به طور کامل شستشو دهید

 

5- پوشاندن لباس آستین بلند، شلوار و کلاه لبه دار به این گروه از کودکان توصیه می شود .

 

6- والدین باید به خاطر داشته باشند که تابش اشعه خورشید معمولا طی ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر شددی است. اگر کودکان مجبور به ماندن در این ساعات در بیرون از منزل هستند، حتما آنها را در سایه قراردهید تا کمترین ضرر متوجه آنها شود .

 

7- در نزدیکی ساحل بیشتر مراقب کودکان باشید، زیرا آب و شن نور خورشید را منعکس می کنند .

 

8- حیوانات و حشرات را از کودک خود دور نگه دارید. رعایت این نکته زمانی که به مسافرت می روید و یا می خواهید در جنگل بمانید، بسیار ضروری و مهم است و گاهی اوقات علت بی تابی کودک، گزش نوعی حشره است .

 

9- کودک خود را همواره تمیز نگه دارید . بین انگشت ها، زیر ناخن ها، زیر بغل ها ، کف دست ها و مچ دست ها و پشت گوش های کودکتان را به طور کامل شستشو دهید. بسیاری از بیماری های پوستی زمانی رخ می دهند که پوست کودک کثیف است.

 

10- رژیم غذایی مناسب را برای کودک خود در نظر بگیرید. هم چنین به میزان کافی آب در برنامه غذایی او بگنجانید. آب پوست را شاداب نگه می دارد.<

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

زهره ( مامان نازنین زهرا)
25 دی 91 16:33
خیلی خیلی جالب بود واقعا در مورد کرمهای ضد آفتاب این چیزهارو نمیدونستم . ممنون از مطلب عالیتون.
آپیدم


<


سامان
4 بهمن 91 0:43
سلام دوست من
وبلاگ من یادت نره


سلام
اوووووو شوخیش هم زشته
یادم هست

مامان امين رضا
7 بهمن 91 15:26
سلام فرشادخان

ممنون بنده ازپماد ويتامين آ چشمي هميشه براي بدن وصورت پسرم استفاده مي كنم .خيلي بهترازكرم هاي ديگه جواب ميده وحساسيت زاهم نيست.

سلام.ممنون از راهنماییتون